Adaptiv sökomotoroptimering, det nya sättet att tänka SEO!

competitionmap-seo-visibly
Adaptive SEO är här för att stanna. Det är viktigt att hela tiden öka sin synlighet för att stärka sin position gentemot konkurrenter mer än bara optimera mot några utvalda nyckelord med tillhörande landningssidor.

Adaptive SEO handlar helt enkelt om att öka din synlighet på internet. Inte bara stirra sig blind på att några utvalda sökord ska generera en top-position.

Så som SEO fungerade för två år sedan, så fungerar den inte idag. Hur ser morgondagens arbetssätt ut för att optimera?

De olika sociala kanalerna är här för att stanna och tar mer och mer plats på internet. Google tar också i större utsträckning med den sociala aktiviteten/engagemanget i beräkningen av en domäns auktoritet. Att bygga länkar till din webbplats är fortfarande viktigt. Men Google tittar numer också på att länkarna är relevanta och levande och inte köpta samt ligger på döda webbplatser utan trafik.

Genom att bygga upp en blogg, ha aktiva konton på Google+, Facebook, Twitter LinkedIn m.m. så ser Google att företaget är aktivt. Allt sammanlänkat till webbsidan som ett nav. Man kan dessutom locka till att andra sprider länkar och själva länkar tillbaka till din webbplats. Google kan här också se omfattning hur aktivt företaget är lokalt kontra nationellt. Genom att ta fram en väl genomtänkt strategi där dessa olika kanaler samarbetar med varann bygger man en bra grund för företagets digitala synlighet.